Uppåt på skolrankingen

Målinriktat arbete har givit resultat i Lärarförbundets ranking "Bästa skolkommun".

På två år har Älvkarleby kommun klättrat 111 placeringar och ligger nu på en 148:e plats av Sveriges 290 kommuner.

Skolchefen GunnMari Nordström är glad att insatserna ger resultat ”Vi har ett kvalitetssystem där vi följer upp resultaten noggrant. Tack vare det ser vi vilka åtgärder som behöver sättas in.”

De senaste satsningarna har skett inom matte, IT, läsförståelse och skrivförmåga. Det arbetas även mer för att stärka ledarskapet i klassrummen. ”Säkrare lärare kan ta tillvara på tiden bättre” menar GunnMari.

Rankingen baseras på 14 kriterier som anses viktiga för att bedöma skolans resultat och arbetsförutsättningar.

Sidan granskades senast 2016-10-24