Ny återvinning

Den 27 juni invigdes den nya återvinningscentralen i Skutskär. Där blir öppettdagarna fler och avlastningen enklare än på Dragmossen som nu är stängd.

Den nya återvinningscentralen ligger på Myrhagssvängen 7 (södra industriområdet). Där får du en bra överblick direkt när du kör in, och kan välja olika slingor beroende på vad du ska göra dig av med.

Återbruk

På nya återvinningscentralen kan du lämna in kläder och saker till Återbruk och second hand. Hjälporganisationen Gränslöst tar hand om det du lämnar in och ser till att det får ett längre liv hos någon annan. Det som inte går att använda igen återvinns.

Du som lämnar in till Återbruk under invigningsdagen får en tillgodocheck på 100 kr. Den kan du använda i Gränslösts butik på Stybbvägen 3 i Skutskär.

Bild från återvinningen
Sidan granskades senast 2016-06-29