Underhåll(ning) på skolan

117 m cykelbana för snabba trehjulingar, nya löparbanor och annat kul blir det när utemiljön vid Bodaskolan fräschas upp.

Tekniska avdelningen fortsätter sin satsning på utemiljö vid skolorna.
Under hösten kompletteras cykelbanan med belysning och när den första etappen är klar finns också hinderbana, en stor dubbelgunga, fotbollsmål och bord för utepingis på plats.

"Det är 20 år sedan vi renoverade här senast, och väldigt roligt att nu få skapa en grönare miljö som lockar till aktiviteter," säger tekniska chefen Camilla Forslund.

Nästa skola i tur för en uppfräschning är Sörgärdet i Älvkarleby. Här sker satsningen dock inomhus.
"Skolan behöver ett nytt kök och vi ska också byta ventilation," berättar Camilla Forslund som räknar med att arbetet är igång under 2017.

Sidan granskades senast 2016-12-05