Landshövdingen på besök

Göran Enander är landshövding i Uppsala län sedan 1 november. På tisdagen besökte han Älvkarleby.

Landshövdingen kom först till Älvkarleö Herrgård där han träffade kommunledningen för att prata om bostadsbyggande, besöksnäring och integration. Han fick också träffa Älvkarleby Sportfiske som berättade om vad som händer utmed kusten, hur det påverkar havsöringen och fisket.

Efter lunchen på Restaurang Kungsådran fortsatte besöket till Vattenfall Research & Development. Jonas Wilde, chef för forskning och utveckling elproduktion, visade runt och berättade om miljöfrågor och dammsäkerhet.

Göran Enander hade en bra dag; "Vi har pratat om frågor som jag är engagerad i och vill veta mer om. En mycket intressant dag!"

Bild från landshövdingens besök på Vattenfall Research & Development
Sidan granskades senast 2017-01-19