Upphandling för nya Tallmon

Nu är upphandlingen av byggentreprenör klar för andra etappen av det nya vård- och omsorgsboendet.

Det vinnande anbudet lämnades av Byggtec Gävleborg AB och byggstarten planeras till mitten på februari 2018.

"Inköp Gävleborg har haft kontakt med ungefär 30 företag som varit intresserade av projektet," berättar tekniska chefen Camilla Forslund. Hon är lite förvånad över att det fanns två anbud att värdera när anbudstiden var slut. "Ja, jag hade förväntat mig några till men jag är väldigt nöjd med de två vi fick, och att det är seriösa, lokala företag som lämnat dem."

Camilla är också nöjd med att både tidplan och budget kunnat hållas i den första etappen. Hon har samma ambition med nästa del, och det vinnande anbudet ligger väl inom ramen för budgeten.

"Vi får komma ihåg att det är ett avsevärt större projekt, men vi kommer att jobba lika målmedvetet och göra allt vi kan för att följa planeringen," säger hon.

I nästa vecka undertecknar kommunen avtalet med Byggtec Gävleborg AB.
"Vi kommer också inom kort att träffas för att börja planera," berättar Camilla.

Byggtec Gävleborg AB bildades 2006 och har idag kontor i Gävle och Bollnäs.
Det nya vård- och omsorgsboendet med totalt 127 platser ska stå klart hösten 2019.

Sidan granskades senast 2017-11-15