Kontakta kommunen och lämna synpunkter

Kontakta kommunen

Öppet:

Måndag - torsdag 8-12, 13-16
Fredag 8-12, 13-15

Telefon:

026-830 00

E-post:

kommun@alvkarleby.se

Besök:

Centralgatan 3, Skutskär

Pågående upphandlingar

Kommunen är en upphandlande myndighet och annonserar upphandlingar i verktyget TendSign.

Pågående upphandlingar hittar du i verktyget TendSign.

För att lämna anbud i kommunens upphandlingar behöver du ha ett konto hos Mercell TendSign. Det är en kostnadsfri tjänst. Knappen nedan tar dig direkt in till TendSigns registreringssida.

Dynamiskt inköpssystem (DIS)

Ett dynamiskt inköpssystem är en helt elektronisk metod för upphandling. Systemet är öppet för nya leverantörer under hela giltighetstiden och antalet leverantörer får inte begränsas. Det är ett flexibelt system som ökar möjligheterna att få in nya produkter och lösningar till upphandlande organisationer. Systemet liknar en vanlig upphandling men är en snabbare process.

När vi upphandlar genom DIS istället för traditionell ramavtalsupphandling, främjar vi konkurrens för samtliga uppdrag och vi ökar möjligheten för små och medelstora bolag att få leverera varor och tjänster till kommunen. Leverantörer slipper en tung upphandlingsprocess och kan istället lägga fokus på det aktuella behovet.

Mer information om DIS finns på upphandlingsmyndighetens webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Konsultförmedlingstjänster

Under 2023 upphandlade Älvkarleby kommun tillsammans med Bollnäs, Ovanåker, Söderhamn och Hudiksvall Ework Group AB som leverantör av konsultförmedlingstjänster. Avrop på ramavtalet avser konsulter inom följande område:

  • IT
  • Organisation
  • Tekniska konsulter
  • Bemaning (ej sjuksköterskor, socionomer, arbetsterpeuter och fysioterapeuter)

För att ta del av aktuella avrop och lämna anbud krävs ett konto i Verama https://www.verama.com/sv/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Tips för att delta i en upphandling

  1. Börja i tid
  2. Bevaka frågor och svar och ställ egna frågor
  3. Läs underlagen noga och följ instruktionerna. Lämna bevis på det som efterfrågats.
  4. Du ska bevaka eventuella ändringar i underlaget till den sista annonsdagen.
  5. Lämna in ditt anbud i tid.
  6. Ditt anbud ska vara sanningsenligt. Om ditt bolag eller företrädare är dömda för brott enligt kap 13 §1-3 LOU, utesluts ditt anbud. https://www.upphandlingsmyndigheten.se/inkopsprocessen/genomfor-upphandlingen/uteslutning/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Gemensamma DIS-upphandlingar

Sidan granskades senast 2024-04-23