Gå till innehåll

Kontakta kommunen och lämna synpunkter

Kontakta kommunen
Öppet:Måndag - fredag 8-12, 13-16
Telefon:026-830 00
E-post:kommun@alvkarleby.se
Besök:Centralgatan 3, Skutskär

Anslagstavla

Från och med 2018 är kommunens anslagstavla digital.
Välkommen hit!

Här anslås kallelse till kommunfullmäktige, en vecka före sammanträdet. Anslag om beslut som fattas av kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunens nämnder finns också här. Originalprotokollen finns i kommunhuset i Skutskär.
De flesta protokollen är också tillgängliga digitalt.

Anslag, kallelser och kungörelser

  • 2018-05-18
    Kommunstyrelsen
    Protokoll från sammanträdet den 9 maj 2018 är nu justerat. Den som vill överklaga beslutet måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.
  • 2018-05-17
    Utbildnings- och omsorgsnämnden
    Protokoll från sammanträdet den 8 maj är nu justerat. Den som vill överklaga något av besluten måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.
  • 2018-05-15
    Kungörelse
    Samhällsbyggnadsnämnden har beslutat om samråd för förslag till detaljplan för Siggeboda 17:33 m fl, Skutskär. Den som vill lämna synpunkter på förslaget måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.
  • 2018-05-15
    Kungörelse
    Kommunfullmäktige har beslutat att anta två detaljplaner vid sammanträde den 25 april 2018, i enlighet med 5 kapitlet §29 Plan- och bygglagen.
  • 2018-05-11
    Samhällsbyggnadsnämnden
    Protokoll från sammanträdet den 7 maj 2018 är nu justerat. Den som vill överklaga något av besluten måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.
  • 2018-05-07
    Kommunfullmäktige
    Protokoll från sammanträdet den  25 april är nu justerat.
    Den som vill överklaga något av besluten måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.

  • 2018-05-07
    Samhällsbyggnadsnämnden
    Protokoll för paragraferna 46 och 47 från sammanträdet den 
    7 maj 2018 har direktjusterats. Den som vill överklaga något av besluten måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.

  • 2018-05-07
    Föreningsutskottet
    Protokoll från sammanträdet den 7 maj har direktjusterats. Den som vill överklaga något av besluten måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.
  • 2018-05-03
    Kommunstyrelsen
    Protokoll från arbetsutskottets sammanträde den 24 april 2018 är nu justerat. Den som vill överklaga beslutet måste göra det inom den tiden som anslaget sitter uppe.

Hur går det till?

Vid alla sammanträden skrivs ett protokoll. Det undertecknas av ordförande och en eller två justerare som kontrollerar att beslutet är rätt formulerat. När protokollet är justerat anslås det här på anslagstavlan.

Anslaget visar

  • vilket sammanträde det gäller
  • vilka beslutsparagrafer som protokollet omfattar
  • när protokollet är justerat och
  • när det anslagits.

Hur överklagar man?

Anslaget sitter uppe i tre veckor. Under den tiden kan du överklaga beslutet om du

  • är folkbokförd
  • äger en fastighet eller
  • är taxerad för kommunalskatt

i kommunen.

Din överklagan skickar du till Förvaltningsrätten i Uppsala län. De kan helt eller delvis upphäva det beslut du överklagar.

För att överklagandet ska gälla måste det antingen vara poststämplat eller inskickat via e-post senast kl 23.59 den sista dagen som anslaget sitter uppe.

Sidan granskades senast 2018-02-13