Kontakta kommunen och lämna synpunkter

Kontakta kommunen
Öppet:Måndag - fredag 8-12, 13-16
Telefon:026-830 00
E-post:kommun@alvkarleby.se
Besök:Centralgatan 3, Skutskär

Hur jobbar kommunen med inköp?

Alla inköp av skyddsutrustning, handsprit och liknande material hanteras centralt. Det är viktigt för att få en samlad bild av vårt totala behov och kunna göra inköp så effektivt som möjligt.

De senaste veckorna har vi inte fått det material vi beställt från ordinarie leverantörer som i dagsläget prioriterar leveranser till sjukvården. Det innebär att vi har brist på t ex munskydd och långärmade förkläden.

Vi jobbar intensivt med att säkerställa tillgången till material, både nu och på längre sikt. Så långt det är möjligt följer vi befintliga avtal, men i dagsläget behöver vi också använda oss av andra leverantörer.

Kommunen får kontinuerligt erbjudanden från många leverantörer som också utvärderas. Verksamhetens behov och de vårdrutiner som gäller just nu styr vilka leverantörer vi kan anlita. Pris, leveranstid och att företaget är seriöst är andra viktiga aspekter. Därför gör vi alltid företagskontroller innan vi beställer. Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) säkerställer att produkterna håller rätt kvalitet.

Sidan granskades senast 2020-04-06