Kontakta kommunen och lämna synpunkter

Kontakta kommunen
Öppet:Måndag - fredag 8-12, 13-16
Telefon:026-830 00
E-post:kommun@alvkarleby.se
Besök:Centralgatan 3, Skutskär

Mästare på värdskap!

Jessica Liljenberg, egenvårdsansvarig på Apoteksgruppen i Skutskär är en mästare på värdskap. Det tycker även juryn för utmärkelsen Retail Award där Jessica är en av tre kandidater i kategorin årets butiksäljare.

Jessica står bredvid kassan på apoteket och ler

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och branschtidningen Market för att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln. Vinnarna i de 13 kategorierna utses av namnkunniga jurygrupper. De har haft fullt upp med att utse 39 finalister, tre per kategori, av tusentals ansökningar. Årets butikssäljare är en av dessa 13 kategorier. "Av alla nominerade engagerade butikssäljare i Sverige, är det en säljare på Synsam i Helsingborg, en säljare på Jysk i Bromma och så jag. Det känns galet roligt" säger Jessica. Den 21 september delas priset ut.

Jessica är en mästare på värdskap och har stort fokus på mötet med kunden.
På frågan om hur hon själv ser på värdskap svarar hon så här:

"Värdskap för mig är att få människor som jag möter att känna känslan av att vara välkommen. Värdskap rymmer både gott bemötande, bra service, vänskap, gästfrihet och kvalitet. Det är att göra det där lilla extra för att göra en kund, vän eller kollega riktigt nöjd över bemötandet den just fick. Jag lyssnar och ser det som kunden behöver, men tänker också tanken lite längre. Min kund har ett problem eller åkomma. Jag vill inte bara dämpa besväret utan min önskan är att lindra, hitta eventuella orsaker och förebygga ytterligare problem. Jag står för ärlig omtänksamhet. Som kund på Apoteksgruppen ska man veta att vi bryr oss på riktigt."

När man kommer in på apoteket möts man av ditt smittande leende, är du alltid så där glad?

"Jag vill tro det! Mina batterier laddas tidigt varje morgon. På vardagarna ringer min klocka 04.45, oavsett årstid. Då vankas träning, stretch och avslutningsvis lite dans. Sen är jag fullproppad med kroppens egna lyckohormoner hela dagen. Det är där energin finns! Jag tror även att nyckeln till att känna glädje är att göra något man verkligen tycker om och att omge sig av personer som får dig att växa" svarar Jessica.

Jessicas nominering uppmärksammandes i tidningen, och efter det har hon fått massvis med positiv uppmuntran från kunderna.

​"Det finns inga ord som kan beskriva min tacksamhet. Jag har fått, och får fortfarande så mycket kärlek, pepp och hejarop både muntligt och skriftligt. Det ger mig bekräftelse på att jag gör nåt bra. Jag älskar verkligen mitt jobb och inser nu att det märks! Att få höra att jag sprider glädje, ger fantastisk service, är hjälpsam och trevlig - vem skulle inte bli överlycklig över att få höra det? Jag är så tacksam! Det ger mig inspiration och glädje att fortsätta."   

Jessica delar gärna med sig av sitt bästa värdskapstips:

Ett leende är smittsamt! Jag gör mitt bästa för att "smitta" så många som möjligt - varje dag. Gör det du också!

Sidan granskades senast 2020-09-08