Kontakta kommunen och lämna synpunkter
Öppet: | Måndag - fredag 8-12, 13-16 |
---|---|
Telefon: | 026-830 00 |
E-post: | kommun@alvkarleby.se |
Besök: | Centralgatan 3, Skutskär |
Information om DIS-upphandlingar 27/9
Att samverka och göra affärer med offentlig sektor kan innebära stora möjligheter för dig som är företagare. Vi bjuder in till en informationskväll om dynamiskt inköpssystem (DIS).

Älvkarleby kommun - tekniska avdelningen, Älvkarlebyhus, Tierps kommun och Tierpsbyggen bjuder in till en informationsträff om kommande upphandlingar för att väcka nyfikenhet och intresse bland leverantörer.
Välkommen till kommunhuset i Skutskär den 27 september kl. 18.00.
Önskar du delta digitalt anger du det i samband med din anmälan.
Vi går igenom både pågående och kommande DIS-upphandlingar inom bland annat:
- Mark- och anläggningsentreprenader
- Fordon
- Byggentreprenader
- Anläggningsarbete
- Park och utemiljö
Vi kommer även presentera upphandlingsplanen för 2024-25 där vi bl a ser upphandlingar av konferenslokaler, profilprodukter och mycket annat. Fler upphandlingar kan tillkomma.
Din anmälan vill vi ha senast 26 september.
Vad menas med dynamiskt inköpssystem?
Ett dynamiskt inköpssystem är en helt elektronisk metod för upphandling. Systemet är öppet för nya leverantörer under hela giltighetstiden och antalet leverantörer får inte begränsas. Det är ett flexibelt system som ökar möjligheterna att få in nya produkter och lösningar till upphandlande organisationer. Systemet liknar en vanlig upphandling men är en snabbare process.
DIS-upphandlingar ger dig som företagare en enklare och mer effektiv väg att komma åt offentliga upphandlingar. Genom att ansluta dig till DIS-systemet kan du snabbt och smidigt erbjuda dina produkter och lösningar till upphandlande organisationer. Detta ger dig ökade möjligheter att nå nya marknader och expandera din verksamhet.
Samhällsbyggnadsförvaltningen är först ut i kommunen med att annonsera dynamiska inköpssystem i stället för traditionella ramavtalsupphandlingar.