Ny campingarrendator

Älvkarleby Camping kommer att drivas av Pinnen & Kattis Alltjänst AB de närmaste åren.

Katarina "Kattis" Gustafsson är ena halvan av bolaget och kommer tillsammans med sin familj att driva campingen.
"Jag är superglad - men har nog inte riktigt tagit in det här än," säger hon.

Även Bert-Ola Dahlgren, samhällsbyggnadschef, är nöjd;
"Kattis var föreståndare i fjol, när kommunen drev campingen, och vi har bara goda erfarenheter. Både hon och personalen gjorde ett kanonjobb, och det är mycket positivt att Kattis tar över."

Sin "camping-karriär" började Kattis i servisen och har sedan dess haft flera olika uppgifter.
"Jag har haft både frihet och ansvar under mina år här, och fått göra det jag trott på. Nu vill jag fortsätta på den vägen och kommer inte att göra några större förändringar i år."

Omtyckte kocken Birgitta Elfving blir kvar, och Kattis kommer att ha god hjälp av familjen men planerar också några anställningar.

Målet är att campingen öppnar 1 mars och Kattis ser fram emot säsongen;

"Jag hoppas förstås på många gäster. Både gamla och nya är välkomna!"

Bild på Älvkarleby Camping
Sidan granskades senast 2015-01-23