Årets Företagare 2018

Sune Larsson med företaget Mellansvenska Industriinstallationer AB, MIIAB, har utsetts till Årets Företagare i Älvkarleby kommun.

Sune har med stor hängivenhet byggt upp och utvecklat företaget.
Hans empati och engagemang för de anställda gör honom också till en mycket uppskattad chef.

Med spetskompetens inom svets- och industrimontage håller MIIAB erkänt hög kvalitet i sin verksamhet. Företaget är också ett av största som har sitt säte i kommunen, vilket bidrar till många arbetstillfällen. Sedan starten 1989 har MIIAB haft en ekonomisk utveckling med stabila resultat år efter år.

Genom att vara en aktiv part som sponsor av föreningslivet, har företaget också tagit ett stort socialt ansvar.

Priset delades ut av kommunstyrelsens ordförande Marie Larsson, (S), i samband med Firmafesten den 24 maj.

Flera företag var nominerade till Årets Företagare, och vinnaren utsågs av en enväldig jury; Martin Andaloussi (Älvkarleby kommun), Jennie Edenby (Preem), Tomas Gunnarsson (Markax), Daniel Hallengren (Trampbåtar), Catharina Östlund (Passionate Wilma) och Sanna Rudling (Susanna's).

Bild på Sune Larsson, MIIAB
Sidan granskades senast 2018-05-25