Kommundirektören slutar

Anna-Karin Karlsson har utsetts till ny förbundsdirektör för Gästrike Återvinnare. Hon lämnar sin tjänst i kommunen den 18 april.

"Mina 12 år i kommunen har varit helt fantastiska, och det är verkligen med blandade känslor jag lämnar Älvkarleby kommun," säger Anna-Karin Karlsson. Hon började som kommunekolog och energirådgivare. Därefter har vägen till uppdraget som kommundirektör gått via chefsposter på Bygg- och Miljökontoret och Samhällsbyggnadsförvaltningen.

"Jag har fått sådana möjligheter att växa och utvecklas här, och jag är otroligt tacksam för de här åren," säger Anna-Karin.

Rekryteringen av en ny kommundirektör startar nu under ledning av kommunstyrelsens ordförande Marie Larsson (S).

Sidan granskades senast 2019-01-21