Kultur- och fritidspriserna 2019

I år går utmärkelserna till Johanna Pettersson och Victor Söderström.

Kultur-och fritidspriset och Ungdomens kultur-och fritidspris delas ut till personer som på ett eller annat sätt utmärkt sig inom kultur- och fritidsområdet.

Utmärkelserna delas ut i samband med nationaldagsfirandet där pristagarna får ta emot ett varsitt diplom och en prissumma på 10 000 kr respektive 6000 kr.

Kultur- och fritidspriset

Bild på Johanna Pettersson

Johanna Pettersson har genom sina insatser för bandyn både som tränare och spelare i Skutskär IF Bandy bidragit till de framgångar dambandyn haft de tre senaste åren.

Hennes prestationer har lyft laget till SM-guld och SM-silver. Detta har stärkt både Skutskärs IF bandy och publikens intresse för idrotten och vår kommun. Johannas arbete har varit en starkt bidragande faktor till den positiva utvecklingen inom ungdomsverksamheten i Skutskärs IF Bandy.

Ungdomens kultur- och fritidspris

Bild på Victor Söderström

Första gången Victor Söderström stod på is var han bara ett och ett halvt år. Julklappsskridskorna gick han med inomhus med fasttejpad trädgårdsslang under skridskorna.

Han har sedan tidiga år i Skutskärs SK visat sin talang på isen med skridskor och klubba. Efter steget till Brynäs IF har utvecklingen fortsatt och han gjorde i årets säsong en fin debut i Brynäs A-lag. Victor startade i Junior WM U-18 där det svenska laget tog guld. Nu väntar NHL-draft där han är rankad topp10 i världen.

Bild på vit flagga med Älvkarleby kommuns logotyp
Sidan granskades senast 2019-05-20