Maria blir ny kommundirektör

Idag utsåg kommunstyrelsen enhälligt Maria Wikström till ny kommundirektör. Hon börjar sin nya tjänst den 12 augusti.

Maria kommer närmast från uppdraget som samhällsbyggnadschef i Västra Gästriklands Samhällsbyggnadsförvaltning.

”Jag känner mig glad och hedrad att få förtroendet och möjligheten att tillsammans med övriga medarbetare i Älvkarleby kommun arbeta för en fortsatt god utveckling av kommunen. Älvkarleby har ett gynnsamt läge i en expansiv region och jag ser fram emot att ta mig an uppdraget som kommundirektör,” säger Maria Wikström.

Kommunstyrelsens ordförande Marie Larsson (S) är nöjd med rekryteringen.
"Marias goda resultat i tidigare uppdrag och hennes erfarenhet av samverkan avgjorde vårt val bland många kvalificerade sökande. Hon är varmt välkommen, och jag ser fram emot att jobba med henne," säger Marie Larsson.

Bild på Maria Wikström
Sidan granskades senast 2019-06-03