Förvaltningschef slutar

Efter drygt fyra år i kommunen väljer Ulrika Hjerpe, chef för Utbildnings- och omsorgsförvaltningen, att lämna sin tjänst.

Ulrika är tacksam över att ha fått vara del i så mycket som hänt under perioden hon jobbat i kommunen;
"Är det något som utmärker Älvkarleby kommun så är det den fantastiska öppenheten och viljan att göra ett bra jobb," säger hon.

Tillförordnade kommundirektören Veikko Niemi önskar Ulrika lycka till i framtiden; "Utbildnings- och omsorgsförvaltningen har under dessa fyra år ställts inför flera stora utmaningar som Ulrika har fått ta sig an. Jag vill verkligen tacka henne för ett engagerat och bra arbete."

Ulrika Hjerpe slutar sin anställning den 31 augusti och kommunledningen har inlett arbetet med att hitta hennes efterträdare.

Bild på Ulrika Hjerpe
Sidan granskades senast 2019-06-13