Skolinsamling för Världens Barn

Under veckorna 39 och 40 arrangerar kommunens skolor olika aktiviteter för att samla in pengar till Världens Barn.

Bild:logotyp Världens Barn

Världens Barn är Radiohjälpens största insamlingskampanj. Kampanjen pågår under hela året men uppmärksammas extra mycket under september och oktober. Varje år delar Radiohjälpen ut medel till projekt inom Världens Barn som på olika sätt jobbar för att förbättra barns framtid med utgångspunkt i barns rättigheter.

Hur bidrar vi?

Under vecka 39 och vecka 40 arrangerar kommunens skolor en rad olika aktiviteter där alla intäkter går direkt till insamlingen.

Sörgärdets skola firar 40 år
25 september kl 17-19 anordnar Sörgärdets skola öppet hus i samband med att skolan fyller 40 år. Under kvällen arrangerar eleverna loppis och säljer fika till förmån för Världens Barn.

Spring för Världens Barn
Sörgärdet skola och Boda skolan springer skoljogg för Världens Barn torsdag 26 september. För varje elev och varv går företag in och sponsrar, och på så sätt bidrar till insamlingen.

Stort tack till våra sponsorer Vattenfall, Yesbox, ABAB och Reab.

Vernissage
Torsdag 3 oktober kl 17-19 visar och säljer elever från årskus 7-9 på Rotskärsskolan egentillverkade bilder och målningar. Alla intäkter går till Världens barn.

Bössinsamling
Elever från Rotskärsskolan står med insamlingsbössor tillsammans med representanter från PRO och SPF Laxen utanför Willys och Coop i Skutskär samt Coop i Älvkarleby:

• Fredag 28 september kl 15-18
  • Lördag 29 september kl 10-14
  • Fredag 4 oktober kl 15-18
  • 5 oktober kl 10-14

Hur kan du vara med och bidra?

Världens Barns webbplats Länk till annan webbplats. hittar du fler exempel på hur du själva kan bidra till insamlingen.

Representerar du en förening?
På biblioteket i Skutskär har du möjlighet att låna insamlingsbössor märkta med Världens barn. Välkommen att kontakta Urban Forsgren, 026-831 74, urban.forsgren@alvkarleby.se.

Sidan granskades senast 2019-09-25