Medborgarlöfte 2020

Älvkarleby kommun jobbar tillsammans med polisen för att du som bor, verkar och vistas i kommunen ska trivas och känna dig trygg.

Bild på Marie Larsson och Tomas Eriksson

Marie Larsson, kommunalråd, och Tomas Eriksson, chef för LP Norduppland skriver under medborgarlöfte för 2020

Lokalpolisområde Norduppland har, tillsammans med representanter från kommunen, tagit fram en lokal lägesbild för Älvkarleby kommun.

Lägesbilden visar att tryggheten överlag är stor i vår kommun. Stöldbrott, och då främst inbrottsstölder i bostad, är en av de brottsorsaker som minskar tryggheten.

Utifrån det ska kommunen och polisen jobba gemensamt under 2020 för att öka tryggheten och minska risken för stöldbrott med särskilt fokus på inbrottsstölder i bostad genom att:

• Tillsammans hålla minst tre gemensamma informationsmöten om grann- och båtsamverkan, fördelade på två i Skutskär och ett i Älvkarleby.

• Att i samband med dessa möten ha informationskampanjer för att informera om ur man skyddar sig mot stöldbrott.

Här kan du läsa medborgarlöftet i sin helhet Pdf, 148.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Sidan granskades senast 2020-05-15