Världens Barn 2020

Elever i årskurs 7-9 på Rotskärsskolan tillverkar potatisstickor för att samla in pengar till Radiohjälpens insamling för Världens Barn.

Bild på potatisstickor, broschyr från Världens Barn samt sticker med MIIAB:s logotyp

Potatisstickorna görs med en bas av gift- och rostfri svetstråd som eleverna sedan dekorerar på trä- och metallslöjden.

Dekorationerna består av allt från pärlor till egensnickrade figurer i trä. Varje potatissticka är unik och skapad efter elevernas egen smak.

Vill du köpa potatisstickor?

Potatisstickorna kostar 40 kr eller valfri summa utöver det. Alla intäkter går oavkortat till Radiohjälptens insamling till förmån för Världens Barn.

Eleverna kommer att sälja potatisstickorna i Skutskärs centrum samt utanför livsmedelsbutikerna. Om du vill köpa men saknar möjlighet att ta dig till Skutskärs centrum går det även bra att mejla till lena.hallqvist@alvkarleby.se.

Torsdag 1 oktober kl 18-19 finns representanter på plats och säljer potatisstickor utanför Skutskärs kyrka i samband med konserten Beethoven 250 år.

Stort tack till MIIAB som skänkt otaliga meter svetstråd!

Bild på tillverkning av potatissticka
Sidan granskades senast 2020-09-28