Sommarjobb

Bor det en entreprenör i dig som gärna vill prova på att driva företag? Då är kanske årets nyhet - starta eget sommarlovsföretag något för dig!

Bild på ungdomar i blå tröjor

Vi erbjuder sommarjobb för dig som är 16-17 år och skriven i Älvkarleby kommun.
Årets nyhet att starta eget sommarlovsföretag är ett projekt vi erbjuder i samarbete med Rookie Startups. Det finns ett begränsat antal platser och du skriver tydligt i din presentation varför du vill prova på att driva sommarlovsföretag.

Du som får driva företag med Rookie Startups har ingen formell anställning hos Älvkarleby kommun, du deltar istället i Rookie startups program under fyra veckor. Du får ingen lön, däremot får du ett startkapital från Älvkarleby kommun. Alla pengar du sedan tjänar i ditt Rookie startup-företag är dina egna. Den första veckan är en obligatorisk utbildning- och uppstartsvecka i Uppsala. Resor med UL till och från utbildningsträffarna får du från Älvkarleby kommun.

I Älvkarleby kommun finns många sorters yrken att prova på. Vi erbjuder också sommarjobb på biblioteket, verkstad och service, förskola och fritids, måltidsservice och städservice. Du får jobba inom några av kommunens verksamheter i två sammanhängande veckor, under perioden v 26-32. Arbetstiden är 6 timmar per dag, vardagar. Du blir minst en erfarenhet rikare och gör stor nytta!

Sista ansökningsdag är 31 mars.
Information och ansökan - sommarjobb Öppnas i nytt fönster.

Sidan granskades senast 2021-02-15