Till salu

Vi säljer en fastighet med hyreslokal på Forskarstigen, intill Dalälven i Älvkarleby.

Bild på husfasad i två våningar som ligger precis intill Dalälven

Försäljningen gäller fastigheten på Forskarstigen 14 A i Älvkarleby. Det är en avstyckad fastighet om 8773 kvm med byggnader. Fastigheten ligger utanför detaljplanelagt område men inom strandskyddat område, precis intill Dalälven.

Idag används fastigheten som hyreslokal och delar av den har tidigare använts som museum. För ändring av verksamheten krävs bygglov. Cirka 60 % av nedre plan är uthyrd och det hyresavtalet medföljer i försäljningen.

Fastigheten ligger i ett område där många sportfiskare och andra besökare gärna befinner sig. För att säkerställa fortsatt tillgänglighet och parkeringsmöjligheter har Älvkarleby kommun ett servitut för en del av parkeringen.

Objektbeskrivning för fastighet Västanån 6:24, Forskarstigen 14 A Pdf, 737.7 kB, öppnas i nytt fönster.

Sidan granskades senast 2021-03-19