Årets företagare

Grattis till Årets företagare Daniel Pettersson - Sauvera säkerhetstjänst. Grattis också till Heine Back - Elbes Radio & TV som är Årets Älvkarlebyentreprenör.

Bild på en guldstjärna med texten Årets företagare

Varje år utses Årets företagare i Älvkarleby kommun. Under våren var det öppet för den som ville att nominera företagare. Därefter tog juryns arbete vid.

Fredagen den 28 maj tillkännagavs årets pristagare. Ett stort och varmt grattis till er!

Årets företagare - Daniel Pettersson

Närbild på en mans ansikte. Han har solglasögon på sig

Daniel har under många år byggt upp ett starkt förtroende hos både privatpersoner, företag och organisationer när det gäller bevakning och säkerhetstjänster. Sauvera arbetar mjukt men bestämt för ett tryggare samhälle. Att finnas nära och kunna göra snabba utryckningar har såväl kunder som ”buset” fått erfara. Sauvera arbetar förebyggande, är alltid trevliga och lyhörda och uppträder proffsigt. Att de har en unik kännedom om trakten och människorna som bor i Älvkarleby kommun är också ett stort plus. Det är ingen slump att Daniel är nominerad för tredje gången.

Film från prisutdelningen

Årets Älvkarlebyentreprenör - Henie Back

Närbild på en leende man som har keps på sig

Heine är räddaren i nöden för såväl privatpersoner som företag när det handlar om tv, paraboler, ljudsystem och alla dess installationer. Han verkar i en bransch som har haft en otrolig utveckling de senaste decennierna. Tack vare Heine kan man få hjälp med allt från WiFi till en TV skärm med massor av kanaler. Han är kunnig, effektiv och serviceinriktad. Den lokala kännedommen och personligt igenkännande kommer av många år i branschen. Det är en värdefull service som finns nära.

Med fingertoppskänsla ger Henie mycket hög service hemma hos kunden. Han levererar det han lovar och är en sann promblemlösare.

Film från prisutdelningen

Jury

Joakim Lundberg och Linda Helzenius, Näringslivskontoret
Håkan Kingstedt, Monemus
Thomas Gunnarsson, Markax
Kim Lund, ABAB. Årets Företagare 2019
Thomas Lindegren, Larsas Sport och Företagsgrupp Älvkarleby
Jennie Edenby, Preem och Företagsgrupp Älvkarleby
Lisbeth Pedersen, Bättre Ledare och ordförande i Företagsgrupp Älvkarleby

Om Årets företagare och Älvkarlebyentreprenör

Årets Företagare är en person som är extra kreativ och företagsam och är en förebild och inspirationskälla för andra företagare. Det är just människan bakom företaget som ska lyftas fram. En person som genom sitt engagemang och entreprenörskap jobbar hårt för att driva och utveckla sin verksamhet och på så sätt bidra till tillväxt och utveckling i Älvkarleby kommun.

För små- och mindre företag kan det vara svårt att uppfylla alla kriterier som gäller för Årets Företagare, och därför har vi en kategori till. Den introducerades redan förra året som årets bubblare. Nu heter den Årets Älvkarlebyentreprenör.

Sidan granskades senast 2021-06-01