FRG avslutar och avtackas

Efter drygt 1 år och nästan 2 500 matleveranser avtackades idag Frivilliga Resursgruppen (FRG).

Bild från kommunstyrelsens avtackning av Frivilliga Resursgruppen

I mitten på mars 2020 fick Frivilliga Resursgruppen (FRG) uppdraget av kommunen att handla och leverera mat och mediciner till invånare i riskgrupper. Drygt ett år senare har de burit 7500 matkassar, utfört 515 apoteksleveranser och handlat för 1,2 miljoner kronor.

I takt med att de allra flesta äldre och andra som tillhör riskgrupper har fått sitt vaccin har också antalet kunder sakta men säkert minskat. Nu upphör därför uppdraget för FRG som representerades av Veronica E Carlsson och Rolf Bejerfjord när kommunstyrelsen idag tackade för ett imponerande arbete.

Kommunstyrelsens ordförande Marie Pettersson (S) och kommundirektör Maria Wikström betonade båda hur mycket FRG har betytt för många människor under pandemin och båda framförde ett varmt tack.

Veronica E Carlsson och Rolf Bejerfjord intygade att deras service varit mycket uppskattad. Den har samtidigt inneburit både trygghet och glädje för många äldre med begränsat umgänge. "Att få prata bort en stund med en annan människa kan vara lika viktigt som att få hem mat och medicin," avslutar Veronica och Rolf.

Sidan granskades senast 2021-06-09