Nu gallrar vi i Älvkarleby

I våras informerade vi om att gallring av tätortsnära skog skulle ske i Skutskär och Älvkarleby. I Skutskär är arbetet klart och nu är det dags att dra igång i Älvkarleby.

Vy över området kring Sörgärdets skola med markering runt Kvarnskogen

Kvarnskogen: Gallring sker inom den heldragna linjen söder om Sörgärdets skola

Arbetet i Kvarnskogen söder om Sörgärdets skola och kommer pågå dagtid kl. 07.00-16.00 med start vecka 36.

Gallringen sker maskinellt och det är farligt att vistas på platsen under tiden som arbetet pågår. Entreprenören kommer att sätta upp avspärrningar runt platsen, och det är oerhört viktigt att alla respekterar dessa.

Virket från gallringen kommer att läggas upp utmed Carl Lindholms väg och transporteras bort vid ett senare tillfälle.

Under tiden för arbetet kommer tyngre fordon att vistas i området, bland annat vid vändplanen där bussen åker.

När arbetet vid Sörgärdet är klart fortsätter vi gallringen vid Skolgatan (PRO-lokalen) och därefter Barrvägen.

Sidan granskades senast 2021-09-03