De bygger för Världens Barn

Fyra elever på Rotskärsskolan har byggt ett lekförråd som ska säljas till högstbjudande. Pengarna går oavkortat till Radiohjälpens insamling för Världens Barn.

Bild på människor som snickrar ett litet hus i trä.

Den här veckan har fyra högstadieelever från Rotskärsskolan tillsammans med sin slöjdlärare tillbringat dagarna med att bygga ett litet lekförråd i trä. Lekförrådet ställs ut till allmän beskådan på framsidan hos Bolist Älvkarleby.

Projektet är möjligt tack vare engagemang från elever och personal på Rotskärsskolan och sponsring från lokala företag. Bolist i Älvkarleby (Älvkarleby byggmarknad) har sponsrat både materialet till lekförrådet och arbetsplats för bygget. Arbetskläderna kommer från Klövenäs Profil AB och verktyg och maskiner har SEHED Bygg sponsrat med.

Budgivningen är redan i full gång och avslutas fredag 1 oktober kl. 12. Vill du lägga ett bud? Skicka E-post till Lena.Hallqvist@alvkarleby.se eller sms 072-464 62 28.
Alla pengar går oavkortat till Radiohjälpens insamling till Världens Barn.

Sidan granskades senast 2021-09-28