Näsboda-nytt

Vi byter utrustning, gör fler parkeringsplatser och förbättrar informationen vid Näsboda friluftsområde.

Bild på Näsboda friluftsområde

Gymredskapen vid Näsboda friluftsområde används flitigt och har med tiden blivit utslitna. Vissa saknar delar och andra är i så dåligt skick att det finns risk för att skada sig på dem. De flesta redskapen har därför monterats ner och nu pågår planering och förberedelser för ett nytt gym. Om allt går som planerat kommer de första modulerna på plats under våren 2022. Då ska även spåren på 3 och 6 km ha fått ny uppmärkning.

Redan i år förbättrar vi området, bland annat genom att fräsa bort stubbar i elljusspåret (3 km) för att slingan lättare ska kunna spåras för skidåkare. Inom kort monterar vi också nya skyltar med information och kartor över både motionsspåren och MTB-lederna, och där den gamla ristippen låg finns nu även nya parkeringsplatser iordningställda.

Sidan granskades senast 2021-09-24