Nya fordonsladdare

Det kommunala bostadsbolaget Älvkarlebyhus AB investerar i laddpunkter som är tillgängliga för alla.

Bild på fordonsladdare

Älvkarlebyhus bidrar till klimatomställningen genom att investera i fler laddare för bilar.

"Det är ett led i att minska de fossila utsläppen och göra övergången till elbilar möjlig," säger Håkan Karlsson, vd.

Totalt har Älvkarlebyhus monterat nya 22 laddpunkter, och planerar för fler. Knappt hälften av de nya laddpunkterna finns vid vårdcentralen i Skutskär och övriga på

• Bergsvägen 1 i Skutskär
  • Hårstagatan 4 i Skutskär
  • Fallvägen i Älvkarleby
  • Tallbacken i Älvkarleby

För närvarande kostar det 3 kr per kilowattimme att ladda sin bil (med reservation för eventuell justering). Innan du kan ladda och betala behöver du ladda ner EVcore-appen och följa instruktionerna för att registrera dig som användare.

Sidan granskades senast 2022-11-18