Årets företagare och Årets Älvkarlebyentreprenör

Grattis till årets företagare Andreas Fröhler och Thomas Årman - A&T VVS AB. Grattis också till Sultan Alzahir och Ali Alzaher - 76:ans bilvård AB som är årets Älvkarlebyentreprenörer.

Från vänster årets företagare Andreas Fröhler och Thomas Årman. Till höger Årets Älvkarlebyentreprenörer Ali Alzaher och Sultan Alzahir

Varje år utses Årets företagare och Årets Älvkarlebyentreprenör i Älvkarleby kommun. Under våren var det öppet för den som ville att nominera företagare. Därefter tog juryns arbete vid.

Fredagen den 5 maj tillkännagavs årets pristagare. Ett stort och varmt grattis till er!

Årets företagare - Andreas Fröhler och Thomas Årman

Med hög kompetens och kreativa lösningar levererar Andreas Fröhler och Thomas Årman VVS-tjänster. Deras mål är att alltid ge god service och hitta de bästa lösningarna för sina kunder – ett kundfokus som ger långvariga och goda kundrelationer.

Sedan starten 2010 har de stadigt ökat såväl omsättning som personalstyrkan och är en omtyckt arbetsgivare åt de sina trevliga och kunniga medarbetare som nu också utökats med en pigg och glad tjej på kontoret.

A & T VVS är kända för att vara flexibla och rycker alltid ut när det krisar hos kunderna och akuta läckor uppstår. Att de lämnar fina jobb och håller ordning och reda på platsen är ett extra plus!

Årets Älvkarlebyentreprenörer - Sultan Alzahir och Ali Alzaher

Bröderna Sultan och Ali är ambitiösa, serviceminded och vågar satsa. Inom kort påbörjar de bygget av helt nya lokaler i Skutskär vilket ger dem ännu bättre förutsättningar för att utveckla företaget.

Det unika med 76:ans bilvård är deras kundfokus och service som de tagit till en helt ny nivå. De hjälper till och löser lämningar och hämtningar av bilar på ett smidigt sätt, vilket verkligen underlättar – och sätter en extra guldkant på vardagen för kunden. De fixar till och med att ta hand om besiktningen av kundens bil och blir det anmärkning får du ett kostnadsförslag och tid för åtgärd direkt.

De är alltid trevliga och tillmötesgående och ger din bil lite extra omvårdnad.

Joakim Lundberg och Linda Helzenius, Näringslivskontoret
Håkan Kingstedt, Monemus
Thomas Gunnarsson, Markax
Thomas Lindegren, Larsas cykel & sport och Företagsgrupp Älvkarleby
Mattias Boström, Mattias Boström fotograf och Företagsgrupp Älvkarleby

Om Årets företagare och Älvkarlebyentreprenör

Årets Företagare är en person som är extra kreativ och företagsam och är en förebild och inspirationskälla för andra företagare. Det är just människan bakom företaget som ska lyftas fram. En person som genom sitt engagemang och entreprenörskap jobbar hårt för att driva och utveckla sin verksamhet och på så sätt bidra till tillväxt och utveckling i Älvkarleby kommun.

För små- och mindre företag kan det vara svårt att uppfylla alla kriterier som gäller för Årets Företagare och därför har vi en kategori till – Årets Älvkarlebyentreprenör.

Sidan granskades senast 2023-05-05