Kultur- och fritidspriserna 2023

Årets pristagare: en EM-medaljör och en ordförande med engagemang utöver det vanliga.

Bild på kultur- och fritidspristagare

Ungdomens kultur- och fritidspris

I fjol slog Tuva-Lisa Ronnerfors först svenskt rekord och vann sedan guld i sitt första junior-EM i vattenskidor. Hon har visat exceptionell talang och engagemang, men hennes prestationer sträcker sig bortom detta. Hon är också en förebild genom att vara en god kamrat och visa hänsyn till andra. Tuva-Lisas ödmjukhet och positiva attityd till både lagkamrater och motståndare gör henne till en sann idrottsmänniska.

För sina prestationer och som en god förebild, är Tuva-Lisa väl värdig att ta emot Ungdomens kultur- och fritidspris.

Bild på Kultur- och fritidspristagare

Kultur- och fritidspriset

Markus Oksanen får kultur- och fritidspriset 2023 för ett engagemang utöver det vanliga, i Älvkarleby IK och för ungdomar i Älvkarleby.

Markus ställer alltid upp med ett glatt tillrop och en idé eller lösning. Utan prestige tar han sig an de uppgifter som behöver en lösning i en förening; att vara ordförande eller parkeringsvakt, ansvarig för Fallens Dag eller servera kaffe, arrangera motionslopp eller söka utvecklingspengar. Ingen uppgift är främmande för Markus.

Markus är kultur och fritid för Älvkarleby IK och väl värd att uppmärksammas.

Sidan granskades senast 2023-05-15