Landshövding på besök

Fredagen den 13 oktober kom nya landshövdingen Stefan Attefall på besök till Älvkarleby kommun.

Bild från landshövdingens besök.

Stefan Attefall är landshövding i Uppsala län sedan i våras. Under hösten har han rest runt i länet för att knyta kontakter och lära mer om kommunerna. I fredags var det dags för det näst sista besöket i Älvkarleby kommun.

Kommunstyrelsens ordförande Katrin Jakobsson (S) och oppositionsrådet Martin Sahlberg (M) tog emot i kommunhuset där landshövdingen först fick en presentation av kommunen och de möjligheter och utmaningar vi har att arbeta med. På agendan stod därefter ett besök på Stora Enso. Platschefen Christer Nordstrand visade runt och berättade om projekt och produkter på bruket.

Efter lunch på Älvkarleö herrgård fick landshövdingen en fördjupad bild av kommunens arbete med näringslivsutveckling och arbetsmarknad, bostadsförsörjning och grön omställning. Sammanfattningsvis blev det ett besök med både intressanta samtal och viktigt informationsutbyte.

Sidan granskades senast 2023-10-17