Snöovädret

Uppdaterad 231129: Skolorna är öppna som vanligt idag. Vi börjar sanda så fort det slutar snöa. Ta det försiktigt på vägarna - det är otroligt halt.

bild på snöstorm

Snöovädret ställer till problem, framför allt i trafiken. Bland annat är skolbussarna inställda tillsvidare.

Information om inställda skolbussar har gått ut via Unikum till vårdnadshavare med barn i klass 7-9 på Rotskärsskolan, där skoldagen avslutades efter lunch.

Även vårdnadshavare med barn på Sörgärdet har fått information om inställda bussar, men där rullar skoldagen på enligt schema, liksom på Bodaskolan.

I morgon onsdag är planen att skolorna håller öppet som vanligt. Om läget ändras får berörda vårdnadshavare information via Unikum.

Hemtjänst och hemsjukvård

Vi prioriterar de viktigaste insatserna och ringer till dig som kanske behöver vänta på ditt besök.

Snöröjning

Både vår egen personal och våra entreprenörer jobbar för fullt med att ploga och skotta.

I första hand ser vi till att vägar till tågstationer och bussgator blir framkomliga. Därefter tar vi oss an cykelvägar så att skolbarnen får en trygg väg, och sen röjer vi övriga gator och vägar. Gator och vägar i bostadsområden blir klara sist.

Tänk på att

• det kan vara halt även om vi halkbekämpar
  • släppa fram snöröjningsfordon
  • anpassa hastigheten till väglaget