Speed-dejt

Omsorgsförvaltningen bjuder in till speed-dejt för andra året i rad. Den 4 april är alla som vill jobba med människor välkomna till en träff för potentiella medarbetare.

Bild på Peter och Tina, enhetschefer i Omsorgsförvaltningen

Peter Stenberg och Tina Riddersdal, Omsorgsförvaltningen

Förra årets träff anordnades av Peter Stenberg som då sökte personal till funktionshindradeomsorgen.

"Jag ville testa ett nytt sätt att hitta medarbetare eftersom vi hade haft svårt att nå rätt målgrupp. Bara tolv personer dök upp på speed-dejten men nästan alla matchade våra behov och fick sommarjobb. Två av dem har till och med en tillsvidareanställning idag så resultatet blev oväntat bra," berättar Peter Stenberg.

Speed-dejt 2024

På årets speed-dejt finns chefer och medarbetare från alla omsorgsverksamheterna med för att träffa potentiella medarbetare. De berättar om alla olika tjänster som finns att söka inom vård och omsorg, totalt runt 30 stycken.

"Jobben vi erbjuder nu är i första hand aktuella under sommaren, med goda chanser till fortsättning. Den som vill och kan har till exempel möjlighet att jobba vidare som timvikarie," säger David Alm, enhetschef för hemtjänsten.

Vem kan komma?

Vi välkomnar alla som jobba med att hjälpa och stötta andra människor i deras vardag. Du behöver inte ha någon särskild utbildning men det underlättar om du har haft liknande jobb tidigare.

Varför ska man komma på speed-dejt?

"Det är ett jättebra tillfälle att presentera sig och träffa både arbetsgivare och framtida kollegor. Vi berättar vad det innebär att jobba med oss, och du får snabbt en uppfattning om vilken typ av tjänst som passar just dig. Jobbet på ett vård- och omsorgsboende är till exempel ganska olikt det på en gruppbostad eller på ett korttidsboende för barn," säger Tina Riddersdal, bemanningschef, som hoppas på många besökare.

Sidan granskades senast 2024-03-15