Årets vinnare!

I samband med den årliga Firmafesten tillkännagavs på torsdagen Årets företagare och Årets Älvkarlebyentreprenörer. Stort grattis!

Bilder på vinnarna av Årets företagare och Årets Älvkarlebyentreprenörer

Varje år utses Årets företagare och Årets Älvkarlebyentreprenör i Älvkarleby kommun. Under våren var det öppet för den som ville att nominera företagare. Därefter tog juryns arbete vid.

Torsdagen den 18 april tillkännagavs årets pristagare i samband med Firmafesten som Företagsgrupp Älvkarleby anordnade. Ett stort och varmt grattis till er!

Om Årets företagare och Älvkarlebyentreprenör

Årets Företagare är en person som är extra kreativ, företagsam och är en förebild och inspirationskälla för andra företagare. Det är just människan bakom företaget som ska lyftas fram. En person som genom sitt engagemang och entreprenörskap jobbar hårt för att driva och utveckla sin verksamhet och på så sätt bidrar till tillväxt och utveckling i Älvkarleby kommun.

För små och mindre företag kan det vara svårt att uppfylla alla kriterier som gäller för Årets Företagare. Därför finns också kategorin Årets Älvkarlebyentreprenör.

Årets företagare
Ola Eriksson och Emil Eriksson

Ola och Emil, det dynamiska teamet bakom Vägmaskiner i Skutskär, tar sig an en mängd olika projekt från vägbyggen till snöröjning och avloppsgrävning. Med en maskinpark som imponerar tar de sig an varje uppdrag med stor noggrannhet och ett trevligt bemötande gentemot sina kunder.

"Jorden är inte platt, men vi jobbar på det" - en slogan som fångar essensen av Vägmaskiner i Skutskär perfekt. Deras vilja att överträffa förväntningar och leverera resultat av högsta kvalitet är uppenbar i varje projekt.

De är också en stolt sponsor till många föreningar i kommunen, vilket visar på deras engagemang för att stödja och stärka det lokala samhället.

Årets Älvkarlebyentreprenör

Jennie Edenby och Linda Johansson

Jennie och Linda erbjuder en mötesplats för såväl företagare som privatpersoner. Här möts alla av trevlig och hjälpsam personal.

Vinst kan räknas på många sätt. Med en fantastisk tro på människors förmåga och med en varm och trygg hand har Jennie och Linda genom åren hjälp många att växa och tro på sig själva. Att bygga styrka att gå vidare mot nya jobb är en vinst för alla.

Med över 20 år i branschen känner de sina kunder väl och jobbar hårt för att ha ett högt och bra serviceutbud. De erbjuder verkligen det lilla extra med olika events – allt från singelmingel till EPA träff.

Eva Cooper och Linda Helzenius, Näringslivskontoret
Håkan Kingstedt, Monemus