Förvaltningschef slutar

Efter sex år i kommunen slutar Per-Anders Olsson som skolchef och chef för Utbildningsförvaltningen.

Bild på kommunflagga

Förvaltningen har under flera år tampats med ekonomiska underskott och står nu inför ett förändringsarbete.

"Det kommer att krävas hårt arbete, ny energi och stort fokus på kvalitet och arbetsmiljö fär både chefer och medarbetare. Därför väljer jag i dialog och samförstånd med arbetsgivaren att lämna min tjänst. Jag har haft förmånen att jobba med fantastiska människor och en duktig ledningsgrupp. Det har varit ovärderligt och framför allt otroligt roligt," säger Per-Anders Olsson.

Kommundirektören Maria Wikström har stor respekt för beslutet;
"Under Per-Anders ledning har förvaltningen slitit hårt för att möta komplexa utmaningar och ekonomiska underskott. Jag och kommunledningen vill tacka för Per-Anders insatser under hans tid i kommunen, och önskar honom lycka till i fortsättningen."

Per-Anders Olsson avslutade sin anställning den 12 april och ersätts tills vidare av kanslichefen Johanna Wilestedt som är tillförordnad förvaltningschef till dess att en ny förvaltningschef är på plats.

Rekryteringen av en ny förvaltningschef inleds omgående.

Sidan granskades senast 2024-04-19